Η Εκπαίδευση μας αλλάζει με τον ερχομό του Διαδικτυακού Μάρκετινγκ

Ο σύγχρονος κόσμος απαιτεί να εκπαιδευτούμε στο Online Μάρκετινγκ

Όλοι ξέρουμε ότι το internet έχει αλλάξει τον τρόπο που ζούμε και γενικά τον τρόπο που σκεπτόμαστε. Λογικό είναι λοιπόν να έχει αλλάξει και τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουμε, κάτι που πρέπει να μας απασχολεί πολύ εμάς τους εκπαιδευτικούς. Πλέον όλες σχεδόν οι πληροφορίες του κόσμου βρίσκονται κυριολεκτικά στα δάκτυλα τα δικά μας αλλά και των μαθητών μας. Το διαδίκτυο περιέχει μία απίστευτη ποσότητα γνώσεων, κάποιες λιγότερο και κάποιες περισσότερο χρήσιμες, κάποιες καλές και κάποιες κακές. Το πρόβλημα είναι το πώς μπορούμε εμείς και οι μαθητές μας να «φιλτράρουμε» τις πληροφορίες και τις γνώσεις αυτές και να ξεχωρίσουμε της χρήσιμες από τις άχρηστες και τις ωφέλιμες από τις επικίνδυνες.

Εδώ είναι που μπαίνουν στο παιχνίδι οι μηχανές αναζήτησης, οι οποίες στην ουσία είναι και αυτές που καθορίζουν το τι βλέπουμε στο διαδίκτυο. Ο τρόπος που το κάνουν αυτό, είναι κατατάσσοντας τα αποτελέσματα για μία αναζήτηση με βάση τη φιλικότητα προς τον χρήστη της κάθε ιστοσελίδας που ταιριάζει στους όρους της αναζήτησης και το πόσο σχετική είναι με αυτούς τους όρους. Η πρώτη ιστοσελίδα στα αποτελέσματα μίας αναζήτησης λοιπόν, είναι και αυτή που είναι πιο σχετική με τους όρους της αναζήτησης και πιο εύχρηστη από τις άλλες. Οι περισσότεροι λοιπόν πιστεύουν ότι η πρώτη θέση ανήκει στην καλύτερη και πιο έγκυρη ιστοσελίδα. Αυτό όμως δεν ισχύει πάντα.

Οι κατατάξεις στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, πλέον επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από το λεγόμενο online marketing κύρια πτυχή του οποίου είναι η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO). Αυτή είναι στην ουσία μία διαδικασία με την οποία ένας ειδικός του είδους μπορεί να κάνει κάποιες αλλαγές σε μία ιστοσελίδα έτσι ώστε αυτή να «συμβαδίζει» με τα τελευταία κριτήρια που χρησιμοποιούν οι αλγόριθμοι κατάταξης των μηχανών αναζήτησης για να κατατάξουν τις ιστοσελίδες στα αποτελέσματα των αναζητήσεων. Αυτό γίνεται γιατί όσο πιο ψηλά βγαίνει μία σελίδα στα αποτελέσματα, τόσο μεγαλύτερος θα είναι και ο αριθμός που έκαναν τη συγκεκριμένη αναζήτηση που θα κάνει κλικ σε αυτήν. Με άλλα λόγια, η προώθηση ιστοσελίδων σε υψηλότερες κατατάξεις από τις ανταγωνιστικές, είναι απαραίτητη για την επιβίωση τους.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι η πρώτη σελίδα που βλέπουμε σε μια αναζήτηση δεν είναι αναγκαία η καλύτερη ή η πιο έγκυρη. Είναι πολύ πιθανόν να είναι απλά αυτή στην οποία έχει γίνει η καλύτερη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων. Αυτό σημαίνει ότι η διαφήμιση στο διαδίκτυο ή το search engine optimization (SEO) είναι κάτι κακό; Σε καμία περίπτωση. Είναι κι αυτό μία μορφή marketing και διαφημίσεις, όπως τα σποτάκια που βλέπουμε στη τηλεόραση κι ακούμε στο ραδιόφωνο. Απλά, όπως είμαστε λίγο καχύποπτοι για τις διαφημίσεις, έτσι θα πρέπει να είμαστε και τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης στο internet.

Η Εκπαίδευση μας αλλάζει με τον ερχομό του Διαδικτυακού ΜάρκετινγκΤο Search Engine Optimization in Greece αλλά και σε όλο τον κόσμο όχι μόνο δεν είναι κάτι κακό, αλλά πρόκειται και για μια πολύ μεγάλη βιομηχανία στο Ίντερνετ που δίνει δουλειά σε πολύ κόσμο. Μεγάλες εταιρείες του κλάδου,ψάχνουν συνέχεια νέους συνεργάτες για συγγραφή περιεχομένου για το διαδίκτυο και κατασκευή ιστοσελίδων που να πληρούν τις προδιαγραφές των αλγόριθμων των μηχανών αναζήτησης. Με απλά λόγια, πρόκειται για ανθρώπους που απλά κάνουν τη δουλειά τους και σε καμία περίπτωση δεν θέλουν να μας παραπλανήσουν, απλά θέλουν να μας κάνουν να προτιμήσουμε τις δικές τους ιστοσελίδες από αυτές των ανταγωνιστών τους. Το ίδιο δεν ισχύει και για κάποιον έμπορο ή μία τυπική διαφήμιση;

Όπως είπα και παραπάνω λοιπόν, θα πρέπει απλά να είμαστε λίγο πιο υποψιασμένοι όταν σερφάρουμε ή ψάχνουμε πληροφορίες στο διαδίκτυο. Μπορεί το πρώτο αποτέλεσμα μίας αναζήτησης να είναι όντως χρήσιμο κι έγκυρο, αλλά δεν θα χάσουμε και τίποτα αν ρίξουμε μία ματιά και στο δεύτερο ή το τρίτο. Έτσι θα πάρουμε μία πιο σφαιρική εικόνα επί του θέματος από αυτή που θα παίρναμε αν κάναμε απλά κλικ στο πρώτο που πιθανότατα να κέρδισε και τη θέση του λόγω των προσπαθειών μίας εταιρείας digital marketing.

No Comments

Post a Comment